Consumentenrecht

We zijn allemaal consument en het kan gebeuren dat iets binnen de garantietermijn defect raakt. Vaak is vervanging of kosteloze reparatie geen probleem. Lastiger wordt als u na het melden van het defect glashard wordt verteld: “dat kan niet”. De verkoper wil u ook wel eens verwijzen naar de algemene voorwaarden die u niet heeft gekregen of dat net de garantietermijn is verlopen, waardoor u maar een nieuw product moet kopen. Webshops rijzen als paddenstoelen uit de grond en online shoppen is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Er wordt vooraf betaald en dan is het maar afwachten wat u binnen krijgt. Als u tenminste wat binnen krijgt. Wat uw rechten zijn voor deze en overige gevallen bij consumentenkoop zijn, kan Judinca u haarfijn uitleggen en welke acties moeten worden ondernomen om uw recht te halen en te krijgen.

Judinca en consumentenrecht

Judinca heeft cliënten bijgestaan die zich misleid voelden en het product niet aan de verwachtingen voldeed. Cliënten die door de verkoper werden doorverwezen naar de fabrikant, kregen uiteindelijk toch de service van de verkoper na tussenkomst van onze juristen. En gaat er een product defect na de garantieperiode en hoort u de verkoper zeggen dat u er goed aan had gedaan om de garantieperiode tegen kosten te verlengen? Dan weet Judinca daar wel raad mee en wij willen dat graag met u delen. Vanaf nu kunt u de verkoper antwoorden dat ook na de garantieperiode een product nog die eigenschappen hoort te hebben waar men vanuit mag gaan voor zover het naar behoren is gebruikt en naar gelang de gebruikelijke levensduur.