ALGEMENE VOORWAARDEN JANUARI 2019 JUDINCA

Op alle aanbiedingen en diensten van Judinca zijn de algemene voorwaarden van toepassing. Deze kunt u downloaden en bewaren. Bovendien kunt u ze op deze pagina lezen.

 1.                    Definities 

In deze voorwaarden wordt verstaan: 

  • Opdrachtgever: de (rechts)persoon, non-profit organisatie, die Judinca, verzoekt werkzaamheden voor hem/haar te verrichten;
  • Overeenkomst/opdracht; elke opdracht of rechtsverhouding, schriftelijk dan wel elektronisch, tussen Judinca en de wederpartij (opdrachtgever);
  • Partijen: Judinca en de opdrachtgever (eventueel derde);

2.                    Toepassing van de algemene voorwaarden

2.1.          Op iedere overeenkomst van opdracht of rechtsverhouding tussen Judinca en de opdrachtgever, waarbij Judinca werkzaamheden zal dienen te verrichten of heeft verricht zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. Alle bedingen in deze algemene voorwaarden zijn mede gemaakt ten behoeve van al degenen die voor Judinca werkzaam zijn, ongeacht hun rechtsbetrekking tot de vennootschap;

2.2.          Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen van Judinca alsmede op alle werkzaamheden en        diensten, in de ruimste zin van het woord, door Judinca in opdracht van de opdrachtgever worden verricht; 

2.3.          De toepasselijkheid van eventuele inkoop- of andere voorwaarden van de opdrachtgever wordt uitdrukkelijk   van de hand gewezen;

2.4.          Als één of meerdere bepalingen in deze voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mochten worden, dan blijven de overige voorwaarden volledig van toepassing. Judinca en de opdrachtgever zullen alsdan in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel als mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepalingen in acht wordt genomen;

2.5.          Indien onduidelijkheid bestaat omtrent de uitleg van één of meerdere bepalingen van deze voorwaarden, dan dient de uitleg plaats te vinden naar de geest van deze bepalingen;

2.6.          Indien zich tussen de partijen een situatie voordoet die niet in deze voorwaarden geregeld is, dan dient de uitleg plaats te vinden naar de geest van deze voorwaarden;

2.7.          Indien Judinca niet de strikte naleving van deze voorwaarden verlangt, betekent dit niet dat de bepaling daarvan niet van toepassing zijn of dat Judinca in enigerlei mate het recht zou verliezen om in andere gevallen de strikte naleving van de bepalingen van deze voorwaarden te verlangen. 

3.                   Afwijking van de Algemene Voorwaarden

3.1.          Van deze voorwaarden kan slechts worden afgeweken als deze uitdrukkelijk en schriftelijk dan wel elektronisch met de opdrachtgever zijn overeengekomen.

4.                   Wijziging van de Algemene Voorwaarden

4.1.         Judinca behoudt zich het recht voor om haar algemene voorwaarden aan te passen, indien de gehanteerde methoden, technieken en/of tarieven alsmede wet- en regelgeving hiertoe aanleiding geven;

4.2.          De opdrachtgever wordt tijdig van deze wijzigingen en ingangsdatum schriftelijk dan wel elektronisch op de hoogte gesteld. De gewijzigde voorwaarden worden geacht geaccepteerd te zijn door de opdrachtgever, tenzij de opdrachtgever binnen zeven kalenderdagen na datum van ingang zijn/haar bezwaren schriftelijk dan wel elektronisch kenbaar heeft gemaakt;

4.3.          De opdrachtgever kan de overeenkomst alleen opzeggen voor zover de wijzigingen van de voorwaarden betrekking hebben op tariefswijzigingen binnen de in 4.2. genoemde termijn;

4.4.          Alleen schriftelijke via aangetekende post dan wel elektronisch verstuurde bezwaren worden in behandeling genomen;

4.5.          De opdrachtgever komt geen recht tot (tussentijdse) beëindiging van de overeenkomst toe indien de wijziging het gevolg is van een overheidsmaatregel.                 

5.                   Aanvaarding van de overeenkomst

5.1.          Een opdracht is aanvaard als Judinca deze schriftelijk dan wel elektronisch aan de opdrachtgever bevestigt of nadat de opdrachtgever schriftelijk dan wel elektronisch akkoord is gegaan met het aanbod;

5.2.          Met het verstrekken van de opdracht verklaart de opdrachtgever de algemene voorwaarden van Judinca te hebben kennisgenomen en te hebben aanvaard. 

6.                   Derden

6.1.          Judinca kan bij de uitvoering van opdrachten derden inschakelen, indien en voor zover Judinca dat nodig acht. Judinca aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele tekortkomingen van deze derden noch voor schade die hiermee in verband staat;

6.2.          Als Judinca ten aanzien van de derde een vordering heeft uit hoofde van een tekortkoming in de nakoming en/of uit de wet voortvloeiende vordering, en dit artikel op enig manier niet geldt in de rechtsverhouding tussen Judinca en de opdrachtgever, dan wordt de eerste alinea van deze bepaling als niet geschreven beschouwd en is de aansprakelijkheid van Judinca ten opzichte van haar opdrachtgever beperkt tot cessie van de vordering die zij op de derde stelt te hebben. Judinca staat er niet voor in dat de opdrachtgever de vordering succesvol kan innen;

7.                   Werkzaamheden

7.1.          De door Judinca uitgevoerde werkzaamheden en rechtsmaatregelen geschieden steeds voor rekening en risico van de opdrachtgever;

7.2.          Judinca neemt niet deel aan het systeem van gefinancierde rechtsbijstand (toevoegingsysteem), tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders met opdrachtgever is overeengekomen;

 8.                   Verplichtingen van opdrachtgever

8.1.          Bij verstrekking van de opdracht/overeenkomst is de opdrachtgever verplicht om alle bestaande en toekomstige informatie aan Judinca te overhandigen, die zij nodig acht;

8.2.          Nadat de opdrachtgever een opdracht aan Judinca heeft verstrekt, onthoudt de opdrachtgever zich van verdere activiteiten met betrekking tot de uit handen gegeven opdracht;

8.3.          De opdrachtgever dient Judinca onverwijld in kennis te stellen als de opdrachtgever in een lopende zaak betaling ontvangt, een creditnota verzendt of goederen retour ontvangt, dan wel van iedere andere omstandigheid die een verandering van de zaak teweegbrengt;

9.                   Tarieven en facturatie

9.1.          Alle door Judinca genoemde tarieven zijn exclusief de wettelijk verschuldigde omzetbelasting, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders vermeld;

9.2.          Judinca is gerechtigd haar tarieven op ieder moment te wijzigen, welke zij schriftelijk aan de opdrachtgever mededeelt;

9.3.          De bedragen zijn in overeenstemming met het aantal door Judinca gewerkte uren vermenigvuldigd met het uurtarief dat op het moment van de uitvoering van de werkzaamheden is overeengekomen;

9.4.          Judinca zal de kosten die niet in haar tarieven zijn verwerkt afzonderlijk aan de opdrachtgever aangeven en deze factureren aan de opdrachtgever;

9.5.          Betaling door de opdrachtgever dient plaats te vinden binnen 14 dagen na factuurdatum. Indien de opdrachtgever binnen deze termijn niet heeft betaald, verkeert de opdrachtgever zonder nadere ingebrekestelling in verzuim en is Judinca bevoegd de werkzaamheden op te schorten. Wanneer met de opdrachtgever is overeengekomen dat deze een voorschot dient te betalen vooraleer Judinca aanvangt met het uitvoeren van de werkzaamheden, kan Judinca dit voorschot met de laatste factuur verrekenen;

9.6.          De opdrachtgever kan slechts schriftelijk en gemotiveerd bezwaar maken binnen de betalingstermijn en ontslaat de opdrachtgever niet van zijn/haar verplichting de factuur te voldoen;

9.7.          De opdrachtgever verliest elk recht op reclame als niet reclame, indien hij/zij niet conform bepalingen uit 9.6 bezwaar maakt tegen de factuur.

9.8.          Judinca is gerechtigd om de op de debiteur verhaalde wettelijke incassokosten in rekening te brengen bij cliënt onder de volgende bepalingen:

9.8.1        100% als ware de vordering volledig geïncasseerd indien cliënt een incasso-opdracht – ongeacht de reden – intrekt, van verdere incassobehandeling afziet, buiten Judinca een betalingsregeling treft, met debiteur een schikking treft en/of Judinca na advies zonder instructie laat;

9.8.1.       50% als ware de vordering volledig geïncasseerd indien de debiteur tijdens de incasso-opdracht failliet gaat of de debiteur binnen 14 dagen na de eerste aanmaning van Judinca, de vordering heeft betaald;

9.8.2.      100% als de debiteur de vordering betaalt, maar weigert de incassokosten te voldoen en de cliënt geen (gerechtelijke) incasso inzet ter voldoening van de betreffende kosten;

10.                Communicatie

10.1.       Opdrachtgever verklaart dat hij Judinca steeds alle voor de zaak van belang zijnde informatie verstrekt en geen informatie achterhoudt die in de weg staan aan een juiste beoordeling van de zaak. Opdrachtgever kan elektronisch en schriftelijk communiceren. De opdrachtgever dient, indien hij elektronisch bericht, te verifiëren of de geadresseerde bij Judinca het bericht heeft bereikt; 

10.2.       Judinca aanvaardt geen aansprakelijkheid voor het disfunctioneren van informatiedragers alsmede verlies of verminking van op informatiedrager opgeslagen data of programmatuur, die als gevolg van de elektronische communicatie tussen Judinca en opdrachtgever plaatsheeft.

11.                Exoneratie en vrijwaring

11.1.        Iedere aansprakelijkheid van Judinca voor schade die voortvloeit uit, of verband houdt met een toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de opdracht, onrechtmatige daad, of die op enige andere rechtsgrond is gebaseerd, is beperkt tot het bedrag dat voor de werkzaamheden in het kader waarvan de schade is ontstaan, door opdrachtgever aan Judinca in het laatste kalenderjaar is betaald. 

11.2.       De opdrachtgever vrijwaart Judinca voor aanspraken van derden die voortvloeien uit een tekortkoming of onrechtmatige daad van Judinca in het kader van de reeds verrichte of te verrichte werkzaamheden; 

11.3.       Elk opdracht geschiedt voor rekening en risico van de opdrachtgever. 

11.4.       Judinca voert haar werkzaamheden naar beste weten en kunnen uit en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor het resultaat;

11.5.       De opdrachtgever is gehouden Judinca te vrijwaren en schadeloos te stellen ter zake van alle vorderingen en aanspraken van derden, die hun oorzaak vinden in het namens de opdrachtgever in bewerking nemen en incasseren van door de opdrachtgever aangeboden vorderingen;

11.6.       12 maanden nadat de werkzaamheden door Judinca zijn verricht vervallen opdrachtgevers aanspraken die direct of indirect betrekking hebben op die werkzaamheden. 

12.                Beëindiging

12.1.       Judinca kan met de opdrachtgever de overeenkomst door opzegging, zo nodig met onmiddellijke ingang, beëindigen. Opdrachtgever zal op het moment van opzegging alle werkzaamheden en verschotten betalen die tot aan de datum van opzegging voor hem zijn verricht.  

 13.                Toepasselijk recht en geschillen

13.1.       Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Judinca partij is, is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing, ook als aan een overeenkomst geheel of gedeeltelijk in het buitenland uitvoering wordt gegeven of indien de bij de rechtsbetrekking betrokken partij aldaar woonplaats heeft;

13.2.       Alle geschillen tussen de opdrachtgever en Judinca worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van de woonplaats van Judinca; 

13.3.       Partijen zullen eerst een beroep doen op de rechter nadat zij zich tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

14.                Slotbepalingen

14.1.       De Nederlandse tekst van de algemene voorwaarden is steeds bepalend voor de uitleg daarvan;

14.2.       Van toepassing is steeds de laatste op de website van Judinca www.judinca.nl gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst;

14.3.       Bij het aangaan van de overeenkomst verklaart de opdrachtgever akkoord te zijn gegaan met de algemene voorwaarden, die tevens op de eerder genoemde website van Judinca zijn gepubliceerd en zo nodig door de opdrachtgever kunnen worden gedownload en worden opgeslagen;

14.4.       Bij twijfel met betrekking tot de actualiteit van de algemene voorwaarden kan de opdrachtgever bij verstrekking van de opdracht een verzoek indienen tot het toesturen van de op dat moment geldende versie van de algemene voorwaarden, welk verzoek Judinca zal inwilligen.